Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné trendy ve firemní kultuře stavebního podniku
Rychetský, Tomáš ; Lakuš, Jan (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce dává náhled na současné trendy ve firemní kultuře podniků a jejich souvislosti. Teoretická část specifikuje oblast stavebnictví, vymezuje pojem firemní kultury a obohacuje ho o stávající přístupy k řízení a stanovení podoby firemní kultury. Empirická část obsahuje výzkum, který zjišťuje, jaké jsou změny ve firemní kultuře v souvislosti s generacemi Y, Z na pracovním trhu a do jaké míry splňuje firemní prostředí jejich požadavky. Výsledkem práce je vyhodnocení výsledků, SWOT analýza „mileniálů“ a návrhy řešení.
"Too cool to pretend to care"
Vinklárková, Tereza ; Remešová, Anna (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem projektu je zachycení konzumního přístupu společnosti, kultury mileniálů, fake news, a zároveň planetární a celospolečenské změny. Předkládá stylizovanou post-ironickou výpověď poněkud narcistních mileniálů, jejichž hlavní platformou pro vyjádření se staly sociální sítě, a nutí nás k reflexi mnohosti informací, kterými jsme denně obklopováni, a nutnosti jejich selekce. Zviditelňuje také fenomén popírání existence klimatické změny skrze předkládané absurdní argumenty a fenomén geoinženýringu, cílené lidské intervence do přírodních procesů především za účelem trvalého či alespoň dočasného ochlazení planety.
Model zákazníka generace Y na trhu bankovních a jiných finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie
Fojtů, Kateřina ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Rozmahel, Petr (oponent) ; Vochozka, Marek (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na identifikaci typického představitele generace Y na trhu finančních produktů a na základě těchto charakteristik vytvořit model zákazníka generace Y na trhu finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie. Na základě literární rešerše byly vymezeny pojmy „generace Y“ a „vybrané poznatky z behaviorální ekonomie“. Literární rešerše vedla také ke stanovení dotazníku, který sloužil pro získávání primárních dat výzkumu. Pomocí sekundárního výzkumu bylo charakterizováni spotřebitelé na trhu finančních produktů. Sekundární výzkum byl zaměřen na formu placení; vztah k technologiím v souvislosti s financemi; hotovostní a bezhotovostní platby; vztah ke kryptoměnám; vztah k úsporám; digitální transformaci bankovnictví; finanční chování českých domácností. Primární výzkum se zaměřil na získání informací v oblasti behaviorální ekonomie, konkrétně jakým předsudkům česká generace Y podléhá; a dále na to, jaké produkty finančního trhu česká generace Y využívá a její vztah k rizikům, poskytovaným informacím a na spokojenost s produkty. Data z primárního výzkumu byla použita jako vstupní data pro modelování pomocí strukturálních rovnic. Díky této metodě byly nalezeny vzájemné vztahy mezi vybranými produkty; charakteristikami zákazníků a heuristikami. Přínosem této práce je charakteristika zákazníků na vybraném trhu. Jedná se o odvětví, které pomalu vstupuje do období digitalizace, pochopení mladé generace, která dnes tvoří třetinu zákazníků tohoto trhu, je pro společnosti klíčové. Je to z toho důvodu, že pokud nebudou společnosti schopny reagovat na měnící se potřeby mladších generací, mohou přicházet o své zákazníky, a tedy i o tržby.
Self-greenwashing u mladých lidí ve věku 18 až 35 let
Křivánková, Simona ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je popsat spotřebitelské chování mladých lidí v České republice ve vztahu k udržitelnosti. V rámci práce se operuje s pojmem self-greenwashing, který definuje kategorie odklonu chování mladých lidí od environmentálních hodnot. V teoretické části je popsán greenwashing, z nějž koncept vychází, dále se věnuje dosavadnímu zjištění ve vztahu k udržitelnosti a je zakončena konceptualizací pojmu self-greenwashing. Ve výzkumné části je nejprve popsaná metoda sběru dat pomocí focus groups a metoda zpracování dat pomocí otevřeného a axiálního kódování. Proběhly 3 ohniskové skupiny celkem o 15 respondentech ve věkovém rozmezí 18 až 35 let. Výsledky výzkumu potvrdily výskyt self-greenwashingu mezi mladými lidmi a dělí je do tří skupin podle deklarovaného zájmu o ochranu životního prostředí a reálných činů a vlivů na jejich chování.
Percepce udržitelné módy generace Y v České a Rakouské republice
Márová, Barbora ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce řeší vztah mileniálů k udržitelné módě napříč dvěma středoevropskými státy - Českou republikou a Rakouskem. Cílem je zjistit, jak přistupují k udržitelné módě, co je ovlivňuje v nákupu udržitelné módy a jakou roli hraje kulturní odlišnost mezi těmito dvěma státy v případě udržitelné módy. Průzkum probíhal formou dotazníkového šetření a data byla zpracována pomocí několika metod - t-testem, lineární regresí. Bylo vypozorováno, že se mileniálům v obou státech udržitelná móda líbí. Liší se zejména v ochotě připlatit si za produkt i za předpokladu, že by si měli koupit méně oblečení. Dále jsme zjistili, že se tyto dva státy liší zejména v míře požitkářství a vzdálenosti moci. I tyto faktory mají určitý vliv na percepci udržitelné módy. Klíčová slova: udržitelná móda, mileniálové, luxusní móda, kultura, TPB
Film consumption behaviour of generation Y
Novikava, Maryia
Tato práce popisuje postoj generace Y ke sledování filmů v kině i doma. Práce obsahuje popis forem distribuce filmů, jejich výhody a nevýhody pro diváka a pop-isuje filmový trh před pandemií a po zrušení uzamčení (2022). Součástí práce je také výzkum cílové skupiny žijící v České republice a její preference pro sledování video obsahu.
Věrnostní systémy v potravinářském maloobchodě
SYMOVONYK, Nadiya
Tato bakalářská práce je zaměřena na věrnostní systémy v potravinářském maloobchodě na českém spotřebním trhu. V době společnosti, kdy jsou data klíčovou výhodou oproti konkurenci potřebují řetězce získat co nevíce dat o spotřebiteli pro zvýšení tržeb. Spotřebitelé jsou naopak motivováni výhodnými nabídkami, které jsou rozhodujícím faktorem při tvoření kupního rozhodnutí. Cílem této bakalářské práce je porovnat věrnostní programy na českém potravinářské trhu a zhodnotit postoje a vnímání spotřebitelů ve věku 18-29 let. Praktická část je uskutečněna formou dotazníkového šetření na základě, kterého jsou sestaveny akční kroky pro obchodní řetězce.
Metafory a nové slovníky současné české poezie
STANĚK, Libor
Předkládaná disertační práce se prostřednictvím neopragmatické a postanalytické interpretační optiky zaměřuje na probíraný diskurz současné tuzemské lyriky, jejíž časové ohraničení je vymezeno přelomovým rokem 1989 do současnosti. Pod tímto teoretickým backgroundem, který je primárně osvětlen v metodologické části, je zmiňovaný literární terén nahlížen jakožto určité herní pole se specificky vydefinovanými pravidly. V rámci těchto herních pravidel se práce pokouší vysledovat určitý typ úspěšných metafor (např. "environmentální lyrika", "konceptuální psaní", "mileniálská poezie") a na ně napojené slovníky, včetně řečových strategií iniciujících nový pojmový aparát soudobé české poezie. Koncept metafory je v tomto doktorském projektu posuzován dle teorie Donalda Davidsona, jenž vyslovuje názor, že metafora nemá žádný zvláštní kognitivní obsah, ale je pouze jazykovou hrou žádající spíše ocenění než vysvětlení. V návaznosti na tuto teorii se práce v analytických sondách pokouší zhodnotit pragmatický přístup Richarda Rortyho, konkrétně jeho úvahy o nahodilosti jazyka, jež jsou rovněž stěžejní metodou, pod jejímž hledím prozkoumáme zde předložený básnický materiál. Hlavním meritem předkládané disertační práce je celkem pět případových studií, které se skrze výše uvedené teoretické postuláty kontinuálně v rozmezí - od devadesátých let minulého století do začátku třetí dekády 21. století - zaměřuje na interpretační průzkumy námi ohraničeného básnického pole, v němž se pokusíme hovořit o zdařilých metaforách generujících nové produktivní slovníky, jež udržují chod řeči na téma současná česká poezie.
Poezie českých mileniálů (2010-2020) - tematicko-motivická analýza
Dostálová, Kateřina ; Neumann, Lukáš (vedoucí práce) ; Soukupová, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat poezii českých mileniálů v období mezi lety 2010 a 2020. V práci je analyzováno 25 děl laureátů či kandidátů literárních cen (především Ceny Jiřího Ortena a Ceny Františka Halase) a děl z předních českých nakladatelství poezie (Dauphin, Fra, Host, Větrné mlýny, Dybbuk). Analýza se zaměřuje na určení motivů, které se objevují napříč díly daných autorů, a na těchto motivech se snaží ilustrovat širší témata, která jsou následně konfrontována se sociologickými studiemi. Vzniká tak souhrnný vhled do poetiky v nedávné dekádě nastupující generace básníků. Dvě hlavní témata v poezii mileniálů jsou v práci identifikována jako trauma z(a)traceného dětství a kritika kapitalistické společnosti. Dále je v práci zpracován motiv Boha a křesťanská motivika, témata a motivy týkající se lidského těla, téma a motiv smrti a popkulturní motivy. Práci uzavírá souhrnný pohled na vývojové tendence v poezii mileniálů z hlediska tematického, motivického i formálního, připojena jsou i další pozorování, která z analýzy vyplynula.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.